Friday 2 April 2010

Blessing of the Easter Fire

DOMINICA PASCHAE IN RESURRECTIONE DOMINI.

In nocte sancta Vigilia paschalis.

Oratio cum benedicitur ignis:

Deus, qui per Filium tuum
claritatis tuae ignem fidelibus contulisti,
novum hunc ignem sanctifica,
et concede nobis,
ita per haec festa paschalia caelestibus desideriis inflammari,
ut ad perpetuae claritatis
puris mentibus valeamus festa pertingere.
Per Christum Dominum nostrum.

LITURGICAL ANTECEDENTS:

14th century missal of the Curia = MS Avignon, Rom Vat. MS Ottob. lat. 356.
Bruylants 423

BIBLICAL CONTEXT:

Sap 7, 25:
et emanatio quaedam est claritatis omnipotentis Dei sincera, et ideo nihil inquinatum in ea incurrit, candor est enim lucis aeternae.
2 Cor 4, 6:
Quoniam Deus, qui dixit de tenebris lucem splendescere ipse illuxit in cordibus nostris ad illuminationem scientiae claritatis Dei in facie Christi Iesu.
Io 17, 5
Et nunc clarifica me tu, Pater, apud temetipsum claritate quam habui, priusquam mundus esset, apud te.

PATRISTIC WITNESS:

St. Gregory the Great, Moralium Lib. XVIII, 81:
Omnes enim supernae patriae electi, sancti quidem et iusti sunt; sed participatione sapientiae non comparatione. Quid enim sunt homines Deo comparati ? Lumen autem, sapientia: lumen et servi sapientiae vocari solent. Sed illa lumen illuminans, isti lumen illuminatum, sicut scriptum est: Erat lux vera quae illuminat omnem hominem venientem in hunc mundum.

Notes.

Imagery of fire and light: resplendent divine glory / actual fire being blessed in liturgical celebration. Light brought by Son of God will be appropriated by means of the celebration of the mysteries so that the Christians will return to participate in God's eternal celebration of light.

per festa paschalia: actual liturgical celebration of the Pascha Domini.

ad perpetuae claritatis festa: transition from present liturgical celebration to the eternal celebration.

caelestibus desideriis inflamari: latinity of Gregory the Great cf. Henry Ashworth Litgurgical Prayers of Gregory the Great in Traditio XV (1959) p 140-142.

No comments: